نحوه عملکرد عایق صوتی

 

آلودگی صوتی می تواند برای هر فردی ناخوشایند ومشکل ساز باشد. هیچ چیز بدتر از این نیست که نتوانید به دلیل سر و صدای بیرونی که نمی توانید کنترل کنیداستراحت کرده یا به کار های خود رسیدگی کنید. در این شرایط، با اینکه ممکن است نتوانید صدا را کنترل کنید، اما می توانید آن را کاهش دهید. بهترین راه برای کاش آلودگی صوتی، بهبود عایق صوتی در خانه شما می باشد. در مقاله نحوه عملکرد عایق صوتی از گروه صنعتی ناکس هوم، به معرفی عایق صوتی و نحوه عمل آن می پردازم. با ما همراه باشید.

 

نحوه عملکرد عایق صوتی چگونه است؟

صدا حالت ارتعاشی داشته و می تواند از بیشتر دیوارها، کف ها و درها عبور می کند. این ارتعاش امواج صوتی جدیدی با شدت فشرده در طرف دیگر سطح ایجاد می کند. عبور صدا به داخل یک اتاق ساختمان از منبعی که در اتاقی دیگر یا خارج از ساختمان قرار دارد به عنوان انتقال صدا شناخته می شود

 

انواع اصلی عایق صوتی

دو نوع عایق صوتی در ساختمان ها استفاده می شود: هوا و ضربه.

از عایق صوتی هوا برای کاهش صدایی که مستقیماً به فضای معلق پمپ می شود استفاده می شود. نمونه ای از این نوع عایق، طیف وسیعی عایق های سقفی است. عایق های سقفی یک راه حل ساده اما مؤثر برای صدای هوابردمی باشند. این عایق ها سبک وزن هستند، به راحتی نصب می شوند و سطح خوبی از کاهش صدا را با تلاش کمی ارائه می دهند. کاشی های سقفی عایق صدا هستند.

از عایق صوتی ضربه ای برای کف های شناور و در فضاهای اداری استفاده می شود. این کفپوش ها یک راه حل کامل عایق صدا است. این محصول از ترکیب سه لایه آکوستیک ساخته می شود  تا راه حلی مقرون به صرفه و با نصب آسان برای مقابله با نویزهای ناخواسته ارائه دهد.

 

نحوه عملکرد عایق صوتی

عایق صوتی برای سقف

در ادامه این مقاله به معرفی مواردی که برای عایق کاری سقف باید به آن توجه کنید می پردازیم. اگر به دنبال عایق صوتی برای سقف خود هستید، باید موارد زیر را نیز انجام دهید:

  • با افزودن مواد با چگالی بالا، جرم سقف را افزایش دهید.
  • افزایش توانایی سقف در جذب انرژی صوتی و ارتعاشات. (بدون این قسمت افزودن هر جرمی تاثیر بسیار کمی بر نویز ضربه خواهد داشت).
  • از مواد مختلف با جرم زیاد (همانطور که در بالا برای دیوارها بحث کردیم) استفاده کنید.

 

 

برای افزایش کارایی عایق سقفی بهتر است به 4 سوالی که در ادامه مطرح کردهه ایم پاسخ دهید:

  1. سقف تیرچه چوبی است یا سقف بتنی؟
  2. سر و صدا از کجا می آید؟
  3. چه نوع نویز است؟ هوابرد، ضربه یا هر دو؟
  4. صدا چقدر بلند است؟

 

 

کفپوش آکوستیک چیست؟

می‌توانید با قرار دادن کفپوش آکوستیک، با محدود کردن انتقال صدا از طریق کف ‌های بتنی یا چوبی، آرامش را در خانه خود ایجاد کنید.

 

برای عایق‌ سازی موفقیت‌ آمیز کف در برابر صدا، باید:

  • با افزودن محصولات با تراکم جرم بالا، جرم کف را بهبود بخشید (موضوع اجرای دیوارها، سقف ها و کف ها!)
  • بهبود توانایی کف برای جذب انرژی صوتی و ارتعاشات (پا). ، بدون کفپوش آکوستیک ، افزودن هر جرمی تاثیر بسیار کمی بر نویز ضربه خواهد داشت.
  • از عایق صوتی بین تیرهای چوبی استفاده کنید تا هرگونه تشدید و تقویت صدا در این محفظه مهر و موم شده را حذف کنید.
  • از مواد مختلف با جرم زیاد استفاده کنید، زیرا صرفاً استفاده بیشتر از یک ماده هرگز نتیجه مشابهی با استفاده از مواد مختلف نخواهد داشت.

 

 

برای افزایش کارایی کفپوش آکوستیک بهتر است به 4 سوالی که در ادامه مطرح کردهه ایم پاسخ دهید

  1. کف از چه چیزی ساخته شده است؟ تیر چوبی، یا بتن جامد؟
  2. سر و صدا از کجا می آید؟ اتاق پایین یا بالا؟
  3. تاثیر ارتعاش سر و صدا، یا هوا وجود دارد؟
  4. صدای سمت شما از زمین چقدر بلند است؟

 

 

آیا می توان برای کاهش صدا بین دو طبقه عایق کاری کرد؟

بله، قطعاً. کافی است از یک لایه کفپوش آکوستیک برای کف خانه ، و یک لایه عایق برای سقف استفاده کنید. هر دوی این عایق های صوتی به جلوگیری از ایجاد نویز از بالا یا پایین کمک می‌کنند.

نحوه عملکرد عایق صوتی

جمع بندی

عایق صوتی را می توان بر روی دیوارها، کف و سقف اعمال کرد تا از ورود و خروج صدای ناخواسته جلوگیری کنند. در این مقاله به معرفی عایق های کف و سقف پرداختیم و چند نکته برای عایق‌ سازی موفقیت‌ آمیز معرفی کردیم. در انتها امیدواریم این مقاله برای شما مفید وقع شده باشد.

 

ناکس هوم

گروه صنعتی ناکس هوم،مجموعه ای است که سال هاست در زمینه دکوراتیو داخلی و دکوراتیو خارجی در کشور ایران فعالیت می کند.یکی از خدمات این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به شما همراهان گرامی می باشد.ناکس هوم با به کار گیری تیمی مجرب و کاربلد،آماده ارائه خدمات در زمینه دکوراسیون داخلی و خارجی به شما عزیزان می باشد.جهت دریافت اطلاعات بیشتر و سفارش محصول با کارشناسان و مشاوران گروه ناکس هوم تماس حاصل فرمایید.

 

  • مدیر سایت
  • آذر 9, 1400
  • 947 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!