میدی کنترلر

معرفی انواع میدی کنترلر

 

امروزه بخش مهمی از فرایند تولید موسیقی مربوط به میدی کنترلر ها می شود.در عصر حاظر،استفاده از ساز های مجازی در صنعت موسیقی هر روز بیشتر از روز قبل می شود.به همین دلیل میدی کنترلر ها نسبت به قبل محبوبیت بسیار زیادی در میان هنرمندان کسب کرده اند.برای معرفی انواع میدی کنترلر و کاربرد آن ها با ناکس هوم همراه باشید.

 

میدی کنترلر چیست؟

میدی کنترلر یا میدی کیبورد،نوعی کیبورد است که از نظر ظاهری هیچ تفاوت خاصی با کیبوذد های معمولی ندارد.مهم ترین تفاوت میدی کنترلر ها با کیبورد های معمولی یا سینتی سایزر ها اسن است که میدی کنترلر هیچ صدایی از خود تولید نمی کند.تنها چیزی که میدی کنترلر ها به شما ارائه می کنند نت های میدی می باشد.

میدی کنترلر ها بیشتر به درد افرادی می خورد که کار ساخت و تنظیم آهنگ هاییشان را در استودیوهای شخصی انجام می دهند.برای شروع کار و استفاده از میدی کنترلر،می بایست میدی کنترلر را با استفاده از پورت میدی یا USB  به کامپیوتر متصل کنید.پس از اتصال میدی کنترلر به کامپیوتر،می توانید با استفاده از نرم افزار های آهنگسازی شروع به ساختن موسیقی کنید.

 

میدی کنترلر

 

چگونه با استفاده از میدی کنترلر آهنگسازی کنیم؟

در آهنگسازی الکترونیک،گروهی از ساز ها ها وجود دارند که به آن ها VST یا VSTI گفته می شود.(VSTI مخفف Virtual Studio Technology Instrument است.) عملکرد این ساز های مجازی بدین صورت می باشد که ،صدای ساز های مختلف در این سینتی سایزر ها نمونه برداری و ذخیره شده،بدین ترتیب آهنگساز میتواند به جای ساز واقعی، از این صدا ها در آهنگ خود استفاده کند.

میدی کنترلر ها همانطور که گفته شد،انواعی از کیبورد ها هستند که فاقد اسپیکر می باشند.برای استفاده از این کیبورد حتما باید آن را به کامپیوتر متصل کنید. میدی کنترلر ها وظیفه ی نوازندگی ساز های VSTI را برعهده دارند.به عبارت دیگر،این کیبورد ها می توانند به سادگی تبدیل به دستگاهی شوند،که شخص نوازنده یا تنظیم کننده بتواند با بهره گیری از آن ایده هایش را روی موزیک هایش به اجرا درآود.به علاوه آنگسازان می توانند با استفاده از میدی کنترلر صداهای مدنظرشان را طراحی کنند.

 

استفاده از میدی کنترلر چه مزایایی دارد؟

  • یکی از مهم ترین مزایای استفاده از میدی کنترلر ها این است که می توان به صورت زنده نت ها را وارد نرم افزار کرد.
  • به عبارتی دیگر نیاز نیست که به صورت دستی یا با استفاده از موس نت ها را وارد کرد.
  • استفاده از میدی کنترلر ها این امکان را به آهنگسازان می دهد که چیزهایی به غیر از نت ها را کنترل کنند.
  • آهنگسازان می توانند با استفاده از میدی کنترلر پیچ نت ها،زمان و فیدر ها را تغییر دهند و یا آن ها را یا کنترل کنند.
  • این کیبورد ها این امکان را به آهنگسازان می دهند که با استفاده از انگشتان خود،نت ها رو به صورت زنده تری داخل نرم افزار بنویسند.زیرا برخی از میدی کنترلر ها قابلیت افتر تاچ دارند. یعنی با استفاده از آنها ولو سیتی نت ها خیلی طبیعی تر خواهند شد.

 

انواع میدی کنترلر ها

حال که به طور کلی با میدی کنترلر و مزایای آن آشنا شدید،باید بدانید که میدی کنترلر ها یک شکل و یک مدل نیستند،و دارای مدل های مختلفی می باشند.به علاوه هر یک از انواع میدی کنترلر ها کارایی مخصوص به خود را دارد.در ادامه به معرفی و بررسی برخی از انواع میدی کنترلر می پردازیم:

 

میدی کنترلر

 

1)Launchpad Controller :

می توان گفت که این نوع میدی کنترلر، یک نوع Launchpad می باشد.از این میدی کنترلر در بین بیت ساز های سبک های مختلف رپ استفاده بسیاری شده،و طرفداران مخصوص به خود را دارد.

این میدی کنترلر، دارای 64 پد می باشد که در زیر این پد ها،LED های زیبایی وجود دارد.این LED ها لذت کار شما را در هنگام ساخت بیت لذت دوچندان میکند.

 

 2) Mixer Controller:

این نوع میدی کنترلر یک نوع Mixer سخت افزاری می باشد.آهنگسازان با استفاده از این میدی کنترلر،می توانند تمرکز بیشتری روی میکس خود داشته باشند.

با استفاده از این نوع میدی کنترلر ها، میتوان هم به صورت دستی و هم به صورت سخت افزاری، میکس و مستر را به راحتی در دست گرفت.

 

3)ِDj controller:

این دسته از میدی کنترلر ها در واقع نسخه ی سخت افزاری برنامه هایی مثل VirtualDJ ،Traktor و … هستند.یعنی  می توان به جای اینکه داخل لپتاپ و یا کامپیوتر دیجی کرد، با استفاده از این میدی کنترلر،دیجی کرد.

 

میدی کنترلر

 

 

4)DAW controller:

این نوع از میدی کنترلرها،نوعی از کیبورد های مدیرت نرم افزار های اهنگسازی یا همان  DAW ها هستند.آهنگسازان با استفاده از این میدی کنترلر ها میتوانند کار های فوق العاده ای همچون ضبط صدا و ضبط سمپل،ویرایش صدا،تولید اتومیشن و غیره را انجام دهند.

عوامل انتخاب میدی کنترلر

انتخاب میدی کنترلر

در هنگام انتخاب میدی کنترلر، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، از جمله:

  • نوع نرم‌افزاری که می‌خواهید با آن کار کنید.
  • نوع کنترل‌هایی که نیاز دارید.
  • بودجه شما.

اگر می‌خواهید با نرم‌افزارهای درام و ضربه‌ای کار کنید، باید یک میدی کنترلر پد با کیفیت انتخاب کنید. اگر می‌خواهید با نرم‌افزارهای سینت سایزر و پیانو کار کنید، باید یک میدی کنترلر کلید با کیفیت انتخاب کنید. اگر می‌خواهید با انواع مختلف نرم‌افزارهای موسیقی دیجیتال کار کنید، باید یک میدی کنترلر همه‌کاره با کیفیت انتخاب کنید.

قیمت میدی کنترلر

قیمت میدی کنترلرها بسته به نوع، امکانات و کیفیت آنها متفاوت است. میدی کنترلرهای پد ارزان‌ترین نوع میدی کنترلرها هستند. میدی کنترلرهای کلید معمولاً گران‌تر از میدی کنترلرهای پد هستند. میدی کنترلرهای جوی استیک و چرخشگر و میدی کنترلرهای همه‌کاره معمولاً گران‌ترین نوع میدی کنترلرها هستند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم توضیحات نسبتا کاملی در مورد میدی کنترلر و انواع آن به شما همراهان گرامی ارائه کنیم.نکته ای که شما عزیزان باید به آن توجه کنید این است که،زمانی ‌که تجربه و اطلاعات کافی را در مورد انواع میدی کنترلر و کاربرد هریک به دست آوردید،اقدام به خرید میدی کنترلر مورد نظز خود از فروشگاه های معتبر کنید.

 

 

میدی کنترلر

ناکس هوم

ناکس هوم ، یکی از بهترین و معتبر ترین مجموعه هایی است که سال هاست درزمینه فروش ابزار آلات موسیقی در کشور ایران فعالیت می کند.محصولاتی که گروه ناکس هوم به شما عزیزان ارائه می کنند،از باکیفیت ترین و بهترین برند های موجود بوده،و شما عزیزان می توانید با اطمینان کامل اقدام به خرید کالای مورد نظر خود از مجموعه ناکس هوم کنید.در صورتی که نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه سفارش از گروه ناکس هوم هستید،می توانید با کارشناسان و مشاوران گروه ناکس هوم تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!