معرفی انواع عایق سلولزی

معرفی انواع عایق سلولزی

عایق کاری با استفاده از عایق سلولزی به دو صورت انجام می شود.روش اول عایق کاری دیوارها از داخل ساختمان و روش دوم عایق کاری از خارج ساختمان می باشد.به طور معمول عایق کاری از قسمتی از نما که نیاز به بازسازی داشته باشد انجام می شود. در این مقاله از گروه صنعتی ناکس هوم به معرفی انواع عایق سلولزی و مزایای استفاده از آن می پردازیم با ما همراه باشید.

 

ویژگی های عایق سلولزی

عایق سلولزی یکی از عایق هایی است که با محیط زیست سازگار می باشد. سلولز از موادی همچون مقوای و کاغذ بازیافت شده و سایر مواد مشابه ساخته می‌شود.بر اساس مطالعات، سلولز ماده ای است که می تواند خسارت ناشی از آتش سوزی را به حداقل برساند.  برخی مطالعات اخیر در مورد سلولز نشان داده‌اند که این ماده می‌تواند ماده‌ای عالی در به حداقل رساندن خسارت ناشی از آتش باشد.چرا که این عایق به دلیل تراکم مواد، هیچ اکسیژنی در خود ندارد.البته این عایق با وجود تمام مقاومتی که دارد،می تواند معایبی نیز داشته باشد. نیست. با تمام مقاوم بودن، این عایق می‌تواند معایبی داشته باشد.

معرفی انواع عایق سلولزی

معرفی انواع عایق سلولزی

این عایق ها همان طور که از نامشان پیداست، از مواد سلولزی ساخته می شوند. موادی همچون سلولز، الیاف مصنوعی، رزین های ساختمانی، پیگمنت های مقاوم و سایر افزودنی های خمیر مانند.یکی از مهم ترین ویژگی های عایق سلولزی،قابل اجرا بودن روی سطوح مختلف می باشد.به علاوه هنگام استفاده از این محصول نیازی به زیر سازی نمی باشد. این ویژگی باعث کاهش هزینه های مربوط به اجرای عایق می شود.

عایق های سلولزی به دلیل خاصیت ارتجاعی که دارند، مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته و در صورتی که به درستی مراقبت شوند،دوام و طول عمر بالایی خوهند داشت.بسیاری از افراد و انبوه سازان ترجیح می دهند به جای رنگ آمیزی دیوار ها از دیوارپوش های سلولزی استفاده کنند.زیرا به دلیل عدم استفاده از حلال های شیمیایی در فرایند ساخت و تولید دیوارپوش های سلولزی،این عایق ها حساسیت زا نبوده و بوی بدی نیز ندارند.

استفاده از این محصول موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.این عایق ها در طیف رنگی زیبا  و متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند.به علاوه این محصولات دارای طرح های متنوعی بوده و متناسب با سلیقه افراد تولید و در خانه هایشان به اجرا در می آیند.به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ،همچنین به دلیل امکان ایجاد مدل های خلاقانه،این عایق ها طرفداران بسیاری داشته و در مکان های مختلفی همچون مدرسه، بیمارستان، منازل مسکونی، اماکن تفریحی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مزایای عایق سلولزی

  1. عايق های سلولزي از لحاظ کارایی حرارتی در رده عايق هاي مطلوب قرار دارند. هدايت گرمايي عايق سلولزي برای هر اینچ تقريبا برابر با 40 mw/(km) ) وضريب 3.8 (R) می باشد. این مقدار تقریبا برابر با کارایی حرارتی پشم سنگ بوده ولی از کاراریی حرارتی پشم شیشه بهتر و بالا تر می باشد.
  2. با استفاده از عایق های سلولزی،از اتلاف انرژی توسط دیوار ها جلوگیری شده در نتیجه باعث کاهش مصرف انرژی و مصرف بهینه آن در محیط می شود. این مسئله باعث کاهش هزینه ها نیز خواهد شد. چرکه مبلغ قبوض پرداختی ساختمان کاهش می یابد.
  3. چگالی عایق های سلولزی تقریبا 3 برابر چگالی عایق پشم شیشه است. این موضوع سبب جلوگیری از انتقال صدا از محیط بیرون به داخل و بالعکس می شود.
  4. انرژي مصرفی در فرایند تولید این عایق ها بسیار کم است. در فرایند تولید این عایق ها از ماشین های الکتریکی استفاده می شود.در صورتی که برای تولید عایق های دیگری همچون عایق های معدنی، باید از کوره استفاده نمود. در چنین شرایطی، انرژِ مصرفی برای تولید این عایق ها حدود 20 تا 40 برابر بیشتر از انرژی مورد نیاز برای تولید عایق های سلولزی خواهد بود.

  1. عایق های سلولزی باعث دفع حشرات، قارچ ها، جانوران جونده و آفت ها در منازل شخصی و ساختمان های دیگر می شوند.
  2. این عایق ها مقاومت بسیار خوب و بالایی در برابر آتش دارن. به همین دلیل باعث جلوگیری از آتش سوزی و یا کند شدن روند این آتش سوزی در ساختمان ها می شوند.
  3. عایق های سلولزی در صورتی که به درستی نصب شوند، در برابر رطوبت نیز مقاومت خوبی از خود نشان داده و مانع از ورود رطوبت به داخل ساختمان می شوند.
  4. مواد خام تشكيل دهنده عايق های سلولزی نسبت به سایر عایق هایی همچون پشم شیشه و پشم سنگ سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند.

 

معایب عایق سلولزی

  1. یکی از معایب عایق های سلولزی کمبود نیروی متخصص برای نصب آن می باشد.
  2. ایجاد حساسیت برای برخی از افرادی که به پرز کاغذ حساس هستند نیز یکی دیگر از معایب این عایق می باشد.

 

نحوه نصب عایق سلولزی

این عایق ها به نیروی انسانی متخصص در این زمینه نیاز دارند. برای خشک کردن آن ها از اسپری تر سلولز استفاده می شود که این اسپری به زمان زیادی برای خشک کردن نیاز دارد.این فرایند معمولا به وسیله گرمکن ها انجام می شود تا زمان کمتری برای خشک کردن آن ها صرف شود.ولی به طور کلی فرایند خشک شدن این عایق ها به شرایط رطوبتی محیط بستگی داشته و بین چند روز تا چند هفته متغیر می باشد.

معرفی انواع عایق سلولزی

معرفی انواع عایق سلولزی

 

ناکس هوم

گروه صنعتی ناکس هوم، مجموعه ای است که سال هاست در زمینه دکوراتیو داخلی و دکوراتیو خارجی در ایران فعالیت می کند. این مجموعه با داشتن بیش از یک دهه تجربه در این زمینه،همچنین با در اختیار داشتن تیمی مجرب و توانمند آماده ارائه خدمات و محصولات به شما عزیزان می باشد.جهت کسب ثبت سفارش و خرید انواع عایق های ساختمانی با کارشناسان تیم ناکس هوم تماس حاصل فرمایید.

  • مدیر سایت
  • شهریور 5, 1400
  • 1390 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!