معرفی انواع دیوارپوش آکوستیک

 

یکی از محبوب ترین انواع دیوارپوش، دیوارپوش آکوستیک می باشد.این دیوارپوش ها کاربرد های بسیاری دارند.امروزه زندگی شهری به دلایلی همچون شلوغی و سر و صدای زیاد،از آرامش کافی برخوردار نمی باشد. به همین دلیل تقریبا بیشتر افرادی که در شهر های شلوغ و پر ازدحام زندگی می کنند،به فکر راه حلی برای ایجاد آرامش و حل این مشکل می باشند.در مقاله معرفی انواع دیوارپوش آکوستیک از گروه صنعتی ناکس هوم با معرفی این محصول و کاربرد های آن می پردازیم.با ما همراه باشید.

یکی از بهریت روش ها برای کاهش سر و صدا و ایجاد آرامش،استفاده از دیوارپوش آکوستیک می باشد.استفاده از این دیوارپوش ها به شما کمک می کند که تا حد قابل توجهی از ورود سر و صدا به منزل خود جلوگیری کنید.

 

دیوارپوش آکوستیک چیست ؟

یکی از مهم ترین المان ها برای تزیین دیوار ها در دکوراسیون داخلی،دیوارپوش ها هستند.این محصولات دارای انواع مختلفی بوده و در مدل های مختلف در بازار وجود دارند.نکته قابل توجه این است که دیوار پوش ها تنها با هدف تزیین دیوار ها مورد استفاده قرار نمی گیرند.بلکه برخی از دیوارپوش ها دارای ویژگی هایی همچون عایق صوتی و حرارتی نیز می باشند.

معرفی انواع دیوارپوش آکوستیک

دیوارپوش های آکوستیک یکی از انواع این دیوار پوش ها می باشند.ویژگی و مزیت اصلی این دیوارپوش، عایق صدا و صوت بودن می باشد.برای ساخات این دیوارپوش، از موادی استفاده می شود که صدا را به طور کامل جذب نموده، و از عبور امواج صوتی از دیوارها جلوگیری کند. به عبارتی دیگر، با استفاده از این دیوارپوش ها، صدا در داخل خود محیط محبوس شود. یعنی امواج صوتی نه می توانند از محیط بیرون وارد فضای داخلی شوند و نه می توانند از فضای داخلی به بیرون درز کنند.بنابراین مناسب ترین راه برای جلوگیری رهایی از آلودگی صوتی،استفاده از این دیوارپوش ها می باشد.

 

 

کاربرد دیوارپوش آکوستیک

 

1.تالارهای کنفرانس

استفاده از دیوارپوش آکوستیک در سالن های کنفرانس، موجب کاهش نویزهای پس زمینه که در اثر اِکو ایجاد می شوند،می شود.در نتیجه کیفیت صدا بهتر شده و حضار و بینندگان لذت بیشتری خواهند برد.

 

2.هتل ها

فراهم آوردن بهترین تجربه ها برای میهمانان، یکی از مهم ترین اهداف برای هتل ها می باشد.امروزه هتل ها می توانند با استفاده از دیوارپوش آکوستیک،محیطی ساکت و آرامش بخش را برای میهمانان خود فراهم کنند.

 

3.کتابخانه ها

کتابخانه ها محیطی برای مطالعه و درس خواندن می باشند.به همین دلیل ایجاد سکوت و آرامش در این محیط بسیار پر اهمیت است.استفاده از دیوارپوش آکوستیک در کتابخانه ها، گزینه ای فوق العاده برای کاهش صدا های آزار دهنده و مزاحم می باشد.

 

4.کاندو ها

با استفاده از این پنل ها در کاندو ها (محل های اسکان)، این محیط ها عایق صدا خواهند شد.بنابراین از انتقال صدا از یک واحد به واحد دیگر جلوگیری شده، و حریم خصوصی افمراد افزایش می یابد.

معرفی انواع دیوارپوش آکوستیک

معرفی انواع دیوارپوش آکوستیک

5.استودیوهای رقص

در بسیاری موارد، از دیوارپوش های آکوستیک در استودیو های رقص استفاده می شود.در این صورت از انتشار صدا به محیط بیرون جلوگیری می شود.به علاوه استفاده از این دیوارپوش ها موجب کاهش اکو شده و کیفیت صدای موسیقی افزایش پیدا می کند.

 

عوامل تاثیرگذار بر میزان جذب دیوارپوش آکوستیک

  1. دیوارپوش های جذب صدای ضخیم، قدرت بیشتری در جذب نمودن،منعکس کردن و تجزیه کردن امواج صوتی دارند.
  2. تعداد پنل های اکوستیکی که در فضای بسته به کار می برید،بر کاهش میزان صدای ایجاد شده در اتاق و فضای بسته شما تاثیر دارد.

 

 

مزایای دیوارپوش آکوستیک

همانطور که در ابتدای مقاله گفنته شد، زندگی در شهر های شلوغ باعث از بین رفتن آرامش بسیاری از افراد شده است .به همین دلیل افراد بسیاری برای نوسازی و ساخت واحد های خود به دنبال ابزار هایی هستند که از طریق آن مانع از ورود آلودگی صوتی به فضای داخلی خود شوند. دیوارپوش های آکوستیک،یک عایق صوتی و حرارتی هستند که با استفاده از آن می توانید به راحتی منزل خود را عایق بندی کنید.

یکی دیگر از مزایای این دیوارپوش ها، گستردگی و تنوع در ظرح ها و رنگ های آن می باشد.از این قابلیت و مزیت می توانید برای ست کردن این پنل ها با بخش ها و آیتم های مختلف دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید.

به علاوه نظافت و تمیز کردن این دیوارپوش ها بسیار ساده بوده و می توان با استفاده از مواد شوینده آن ها را از آلودگی ها پاک نمود.این مزیت باعث شده تا این محصول در بسیاری از اماکن پر رفت و آمد مورد استفاده قرار گیرد.

یکی دیگر از مزایا و ویژگی های این محصول،داشتن جنبه تزیینی می باشد.از این ویژگی می توان برای طراحی و زیبا سازی دیوارها استفاده نمود.

معرفی انواع دیوارپوش آکوستیک

گروه صنعتی ناکس هوم

گروه صنعتی ناکس هوم،مجموعه ای است که بیش از 10 سال تجربه فعالیت موفق در زمینه دکوراتیو داخلی و خارجی را دارد.این مجموعه با بهره مندی از تیمی منسجم و متعهد،محصولاتی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت به شما همراهان عزیز ارائه می کند.در صورتی که قصد سفارش و خرید دیوارپوش آکوستیک را دارید، با کارشناسان و مشاوران گروه ناکس هوم تماس حصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!