فوم عایق پلی استایرن

فوم عایق پلی استایرن

فوم عایق پلی استایرن یکی از بهترین عایق های حرارتی و رطوبتی می باشد. این محصول برای عایق کاری کف و دیواره ساختمان ها گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.ضمنا این فوم ها در ضخامت های مختلف تولید می شوند. این محصول کاربرد های بسیاری داشته و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.در این مقاله از گروه صنعتی ناکس هوم به معرفی فوم عایق پلی استایرن و مزایایی که دارد می پردازیم.در ادامه همراه ما باشید.

 

عایق پلی استایرن چیست؟

فوم پلی استایرن یک پلیمر مصنوعی می باشد. این فوم از مونرمر استایرن (نوعی ماده شیمایی)  تشکیل شده است.این ماده نخستین بار در سال 1839 میلادی توسط ادوارد سایمون کشف شده است. عایق پلی استایرن یکی از فراورده های صنعت پتروشیمی می باشد. شکل ظاهری این عایق به صورت بلور های ریز است. اولین بار کمپانی داو در سال 1934 میلادی موفق شد استایرن را از فراورده های نفتی اسخراج کرده و سپس آن را پلیمریزه کند.

سپس با گذشت زمان در سال 1950 میلادی یک شرکت با انتشار تئوری های مختلف، توانست طی یک فرایند دو مرحله فوم پلی استایرن را تولید کند.این روش به دلیل سهولت در تولید محصول به هر شکل و اندازه ای، بسیار محبوب شده و به سرعت گسترش یافت.

فوم عایق پلی استایرن

انواع مختلف فوم عایق پلی استایرن

  1. پلی استایرن معمولی
  2. پلی استایرن انبساطی
  3. پلی استایرن اکسترود شده
  4. پلی استایرن مقاوم

 

مزایای فوم عایق پلی استایرن

  1. این محصول مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد. به علاوه این محصول قدرت جذب بالایی داشته و به آسانی آب را به خود جذب می کند.
  2. این نوع فوم ها مقاومت بسیار خوب و مناسبی در برابر انواع قارچ ها و میکروب ها دارند.
  3. این محصول کاملا غیر سمی می باشد.
  4. این فوم ها یک عایق برودتی و حرارتی بسیار خوب می‌باشند.
  5. این محصول سازگار با محیط زیست بوده و به سرعت بازیافت می شود.
  6. داشتن قابلیت جذب ضربه یکی دیگر از مزیت های مهم این فوم ها می باشد.
  7. این فوم ها وزن بسیار کمی داشته و سبک هستند.
  8. استحکام بالای این محصولات یکی دیگر از مزایای آن می باشد.

 

معایب فوم عایق پلی استایرن

  1. این محصولات مقاومت مناسبی در برابر آتش نداشته و شعله های آتش را به نقاط دیگر انتشار می دهند.
  2. این نوع فوم ها مقاومت برشی پایینی دارند.
  3. این فوم برای پوشش سقف سوله ها و نماها می باست همراه با روکشی از جنس ورق آلومینیوم مورد استفاده قرار گیرند.
  4. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باعث آسیب و تغییر رنگ پلی استایرن می شود.
  5. حلال ها باعث آسیب رسیدن به فوم پلی استایرن می شوند.

 

ویژگی های فوم عایق پلی استایرن

همانطور که پیش تر گفته شد، فوم پلی استایرن یکی از فرآورده های صنایع پتروشیمی می باشد.شکل ظاهری این محصول از بلور های ریز تشکیل شده است. این بلور ها در مجاورت فشار و بخار منبسط می شوند.بلوک های پلی استایرن به دلیل ساختار سلولی بسته ای که دارند، مقاومت خوبی در مقابل آب دارند.ضمنا این محصول در مقابل فسادپذیری و رشد باکتری از خود محافظت می کند.

امروزه با توجه به رشد و ترقي صنايع پتروشيمی در کشورمان ایران، کاربرد های متنوع مواد پتروشیمی در امورات و صنایع مختلف نیز افزايش روز افزونی داشته.

فوم عایق پلی استایرن

اکثر مردم این محصول را به اشتباه كائوچو (نوعي ماده طبيعي)، آكاچو و يا يونوليت مي نامند. پلاستوفوم یک نوع ماده پلیمری است. يکی از نمونه های آن با نام پلی استايرن انبساطی و علامت اختصاری EPS شناخته می شود. این محصول كاربرد های متعددی در امور بسته بند، عايق سازی، آموزشی، تبليغاتی و … دارد.

پلاستوفوم یک ماده سفید رنگ است.این محصول یک عایق صوتی نیز به شمار می رود.این محصول نخستین بار در جنگ جهانی دوم توسط آلمانی ها برای ساخت پل های شناور روی آب تولید شد.

 

ویژگیهای بلوک های پلی استایرن

  • سبکی قطعه بلوکبه ابعاد
  • کاهش مصرف فولاد
  • کاهش مصرف تیرچه
  • صرفه جویی در مصرف قالب بندی
  • كاربردهای پلاستوفوم
  • کاهش 30 درصدی حجم بتن

 

ضریب های عایق بودن پلی استایرن

  1. 10 سانتی متر یونولیت معمولی در برابر صدا 42 دیزبل عایق است
  2. 10 سانتی متر یونولیت معمولی در برابر گرما 35 % عایق است

 

كاربرد های فوم عایق پلی استایرن

  1. از ورق های عایق پلی استایرن تا ابعاد 100*200 سانتیمتر و ضخامت های گوناگونی از 4 تا 1000 میلیمتر به عنوان Background انواع تابلوها، همچون تابلو های اعلانات استفاده می شود.
  2. از انواع ورق و بلوک های پلی استایرن در ابعاد ضخامت های متفاوت برای بسته بندی های خاص استفاده می شود.
  3. شكل دهی به وسیله دستگاه برش به منظور تهیه كاردستی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی که به وسیله دستگاه برش شکل داده می شوند.البته این فرایند با کنترل معلمان مربوطه انجام می شود.
  4. استفاده از این محصول در ضخامت های گوناگون یا دانه های فوم برای ساخت انواع طرح ها و حروف فارسی و انگلیسی،ساخت اشکال گوناگون،ساخت ماکت،ساخت تابلو های تزئینی و تبلیغاتی و غیره.
  5. استفاده از فوم پلی استایرن به عنوان بلوک های سقفی پلاستوفومی وعایق ساختمانی.این محصول جایگزینی برای بلوک های سفالی و سیمانی در صنعت ساختمان می باشد.ضمنا این محصول به عنوان عایقی در برابر رطوبت نیز به کار می رود.

فوم عایق پلی استایرن

ناکس هوم

ناکس هوم،مجموعه ای است که بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه دکوراتیو داخلی و دکوراتیو خارجی دارد.این مجموعه با به کار گیری تیمی مجرب و منسجم،آمادگی خود را جهت ارائه خدمات و محصولات به شما همراهان گرامی اعلام می کند.شما عزیزان می توانید برای سفارش محصول و دریافت خدمات با کارشناسان تیم ناکس هوم تماس حاصل فرمایید.

  • مدیر سایت
  • مرداد 30, 1400
  • 1343 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!