سبک نئوکلاسیک چیست ؟

سبک نئوکلاسیک چیست ؟

 

سبک نئوکلاسیک،سبکی است که از سبک کلاسیک الهام گرفته.در این سبک به ایجاد نظم و سادگی در فضای داخلی اهمیت بسیاری داده می شود.سبک نئوکلاسیک مخصوص افراد خاص پسندی است که اهمیت بسیاری به دکوراسیون منزل خود می‌دهند. اما برای طراحی این سبک قوانین و اصول خاصی وجود دارد.اگر این اصول و قوانین هنگام طراحی این سبک رعایت شوند،محیطی بسیار مدرن و لذت‌ بخش خواهید داشت. در مقاله سبک نئوکلاسیک چیست ؟ با ناکس هوم همراه شوید تا به بررسی و شناخت ویژگی های این سبک  بپردازیم.

 

سبک نئوکلاسیک چیست؟

سبک نئوکلاسیک یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی می باشد.شکل گیری سبک نئوکلاسیک به قرن ۱۸ میلادی مربوط می‌شود.در این سبک ویژگی های کلاسیک با تمایلات و خواسته‌های دنیای مدرن ترکیب شده است.

در طراحی این سبک به استفاده از رنگ ها اهمیت بسیاری داده شده،و رنگ‌های متنوعی در طراحی آن به کار می‌رود.بنابراین،این سبک باعث ایجاد حس نشاط و هیجان در افراد می‌شود‌.

 

سبک نئوکلاسیک چیست ؟

 

سبک نئوکلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟ برخی از ویژگی هایی که در فضاهایی که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده اند مشاهده می شود عبارتند از:

 

  1. به کارگیری لوسترهای بلند و لوکس
  2. نور پردازی مدرن
  3. استفاده از وسیله های گران بها و عتیقه‌ جات
  4. استفاده از شیشه های رنگی و آینه های بزرگ
  5. استفاده از مبلمان باشکوه که ترکیبی از سبک های مدرن و کلاسیک هستند
  6. استفاده از نماد ها و طرح های کلاسیک
  7. استفاده از فلزات،چوب،شیشه،بتن،سنگ،فولاد و غیره
  8. استفاده از رنگ های خیره کننده مانند فیروزه ای،بنفش و قرمز در کنار رنگ هایی همچون طلایی و کرم

 

استفاده از رنگ ها در سبک نئوکلاسیک به چه صورت می باشد؟

در طراحی این سبک معمولا از رنگ های خنثی مانند رنگ کرم،طوسی،نسکافه ای و سفید استفاده می‌شود.اما سبک نئوکلاسیک سبکی است که شما می توانید در آن آزادانه از رنگ‌های مختلفی مانند سبز،آبی و قرمز استفاده کنید.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که استفاده از این رنگ ها باید به طور خیلی محدود انجام شود.مثلا می توانید از یک کاناپه تکی یا یک اکسسوری خاص به رنگ دلخواه خود استفاده کنید.یا می توانید یک دیوار را رنگی کنید که این ایده بسیار خاص و هیجان انگیز خواهد بود.

 

سبک نئوکلاسیک چیست ؟

 

چه فرشی مناسب سبک نئوکلاسیک میباشد؟

در این سبک از فرش های سبک کلاسیک که فرش هایی با رنگ های زیاد و پر نقش و نگار هستند،استفاده نمی‌شود.بلکه از فرش‌های ساده‌تر که دارای طرح و نقش ساده و خلوت می باشند،و معمولاً از یک یا دو رنگ بافته شده اند استفاده می‌شود.

 

از چه مدل پرده هایی در سبک نئوکلاسیک استفاده کنیم؟

در طراحی اتاق نشیمن با سبک نئوکلاسیک،باید از پرده های ساده اما در عین حال شیک استفاده شود.پرده هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند،قد بلندی داشته و معمولاً از جنس مخمل می‌باشند.

 

نورپردازی سبک نئوکلاسیک به چه صورت میباشد؟

در سبک نئوکلاسیک تاکید بسیاری به نور و روشنایی می شود.به همین دلیل است که در این سبک از پرده های ساده استفاده شوه،و پنجره ها را با پرده های پر نقش و نگار نمی پوشانند.

شما در این سبک می بایست از لوسترها و لامپ های بلند،آباژور و همچنین لامپ های کوتاه رومیزی استفاده کنید.به علاوه لامپ‌ها در این سبک باید به صورت متقارن قرار بگیرند. به عنوان مثال در دو طرف مبل و دو طرف آینه.

 

سبک نئوکلاسیک چیست ؟

 

چگونه اتاق خواب خود را به سبک نئوکلاسیک طراحی کنیم ؟

  1. پیشنهاد می‌شود برای طراحی کف اتاق خواب،از پارکت های طلایی و برای دیوارها،از کاغذ دیواری دارای طرح های گلدار استفاده کنید.با این کار دو سبک کلاسیک و مدرن را با هم ادغام کرده اید.
  2. برای تزئین دیوارهای اتاق خواب،می توانید از تابلوهای ساده که دارای طرح هایی همچون طرح حیوانات و گیاهان هستند بهره بگیرید.
  3. برای انتخاب فرش اتاق خواب می توانید از فرش های فانتزی که دارای طرح هایی همچون طرح خطوط شکسته هستند،استفاده نمایید.
  4. برای افزایش جلوه و زیبایی اتاق خواب خود،از کف پوش های چوبی کرم رنگ استفاده کنید.

طراحی آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک

  1. از متریال های طبیعی همچون سنگ و چوب برای دکوراسیون فضای آشپزخانه استفاده کنید.
  2. از لوازم ساده و متقارن برای طراحی آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک استفاده کنید.
  3. کابینت هایی که در سبک نئوکلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند،کابینت های طرح رومی همچون کابینت چوبی و کابینت ممبران می باشند.
  4. در صورت استفاده از این کابینت ها،نمای کلی آشپزخانه به سبک کلاسیک خواهد شد.
  5. پرده هایی که در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند،معمولا از جنس توری بوده و به رنگ سفید می باشند.
  6. برای نورپردازی در سبک نئوکلاسیک می‌بایست از لوسترهای سبک کلاسیک و از لامپ‌های هالوژن استفاده کنید.

 

سخن پایانی

امروزه یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی،سبک نئوکلاسیک میباشد.این سبک هم برای خانه های کوچک و هم برای خانه های بزرگ انتخاب بسیار ایده آل و مناسبی می باشد.

این سبک به دلیل اجتناب از شلوغی و توجه به سادگی،مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته،و افراد زیادی را به خود جذب کرده است.

 

سبک نئوکلاسیک چیست ؟

ناکس هوم

شما همراهان گرامی می توانید با کمک گرفتن از مشاوران و کارشناسان گروه دکوراتیو داخلی و دکوراتیو خارجی ناکس هوم،فضای داخلی منزل یا محل کار خود را به سبک نئوکلاسیک طراحی کنید.

ناکس هوم مجموعه‌ای است که با داشتن گروهی مجرب و کاردان در زمینه دکوراسیون داخلی،سال‌ هاست در این زمینه فعالیت می‌کند.کارشناسان مجموعه ناکس هوم آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!