سبک دکوراسیون ساحلی

سبک دکوراسیون ساحلی

سبک دکوراسیون ساحلی،سبکی است که با الهام از طبیعت ساحل و دریا،سعی در ایجاد فضایی آرامش بخش و دوست داشتنی در خانه شما دارد.این سبک به دلیل ویژگی های خاصی که دارد،افراد بسیاری را جذب خود کرده و طرفداران بسیاری دارد.در این مقاله از ناکس هوم به معرفی و شناخت سبک ساحلی و ویژگی های آن می پردازیم.در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟

این سبک،یکی از سبک های دکوراسیون داخلی بوده و همانطور که از نامش پیداست،سبکی است که در آن از عناصر و ویژگی های ساحل و دریا الهام گرفته می شود.بدین ترتیب ارتباط تنگاتنگی میان فضای داخلی و فضای ساحل ایجاد می شود.این سبک برای افرادی که علاقه بسیاری به ساحل داشته و خاطرات زیبایی از دریا و ساحل دارند انتخاب بسیار مناسبی است.به علاوه این سبک دارای انواع مختلفی می باشد.

سبک دکوراسیون ساحلی

انواع سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟

  • سبک طراحی داخلی ساحلی مدیترانه ای
  • سبک طراحی داخلی مدیترانه ای
  • سبک طراحی داخلی ساحلی آمریکایی
  • سبک طراحی داخلی ساحلی جزایر استوایی

 

ویژگی های سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟

 

1.رنگ های مناسب برای این سبک

همانطور که اشاره شد،یکی از جنبه های این سبک ایجاد حس آرامش می باشد.یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک که باعث ایجاد حس آرامش نیز ی شود؛استفاده از رنگ های خنثی به عنوان رنگ غالب می باشد.به علاوه باید بدانید که بهترین رنگ برای دکوراسیون ساحلی در میان رنگ های خنثی،رنگ سفید می باشد.به علاوه برای جلوگیری ایجاد فضایی سرد و خشک،از رنگ های خنثی دیگری همچون خاکستری در کنار رنگ سفید استفاده می کنند.

همچنین برای ایجاد حس تعادل در فضای داخلی،از دکوریجات و لوازمی با رنگ های موجود در اقیانوس مانند رنگ های آبی،زمردی،فیروزه ای و غیره استفاده می کنند.

 

2.وجود نور طبیعی

وجود نور کافی در فضای داخلی،می تواند تداعی کننده لذت قدم زدن در ساحل، زیر نور خورشید باشد.پس وجود نور طبیعی و کافی یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک دکوراسیون می باشد.توجه داشته باشید که هیچ منبع نوری نمی تواند جایگزین نور طبیعی خورشید باشد.به دلیل اینکه نور خورشید می تواند فضای خانه را به فضایی بسیار دلباز و گرم تبدیل کند.

بنابراین خانه هایی که به سبک ساحلی طاحی می شوند می بایست دارای پنجره های بزرگ و در های شیشه ای باشند.ضمنا در این سبک استفاده از پرده خیلی رایج نمی باشد.ولی اگر نیاز به پرده داشته باشید می توانید از پرده های رنگ روشن و نازک و یا پرده های توری استفاده کنید.در این صورت مانعی در برابر ورود نور وجود نخواهد داشت.

سبک دکوراسیون ساحلی

3.استفاده از مبلمان راحتی

در این سبک برای ایجاد حس آرامشی که در ساحل وجود دارد،بهتر است از مبلمان راحتی استفاده کرد.همچنین مواد اولیه ای که برای ساخت مبلمان مورد استفاده در سبک ساحلی به کار می روند،از مواد و مصالحی هستند که تداعی کننده دریا و ساحل می باشند.بنابراین مبلمانی که دارای پارچه های طبیعی بوده و از موادی همچون چوب،خیزران و حصیر ساخته شده اند بهترین گزینه برای سبک ساحلی می باشند.

 

4.چیدمان وسایل در سبک دکوراسیون ساحلی

یکی دیگر از ویژگی های این سبک این است که لوازم در آن بسیار ساده و کاربردی چیده می شوند.به عبارت دیگر خانه هایی که به این سبک طراحی می شوند،حس و حالی امروزی و مدرن دارند.به عنوان مثال شما می توانید بر اساس کارایی لوارم و مبلمان خود یکی را به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته،و بقیه لوازم را دور آن قرار دهید.

 

5.طرح و نقش های متنوع در این سبک

در این سبک دکوراسیون از الگو ها و نقش های مختلف برای ایجاد جذابیت بصری در فضای خانه استفاده می کنند.به عنوان مثال برای یجاد فضایی ساحلی و افزایش جذابیت بصری از لوازمی همچون کوزه های سفالی،وسایل چوبی و فرش هایی با طرح بافتنی استفاده می کنند.همچنین بر روی مبل،پتوی مخملی یا کوسن قرار می دهند.

 

6.استفاده از دکوریجات دریایی

یکی دیگر از ویژگی های سبک ساحلی استفاده کمتر از دکوریجات می باشد.به علاوه در این سبک فقط از دکوریجاتی استفاده می شود که حال و هوای دریا و ساحل را در خانه ایجاد می کنند.بنابراین می توان از لوازمی همچون تابلو هایی با طرح دریا و ساحل،مرجان های مصنوعی،ستاره دریایی و غیره در دکوراسیون خانه های ساحلی استفاده نمود.

سبک دکوراسیون ساحلی

جمع بندی

سبک دکوراسیون ساحلی یکی از محبوب ترین و هیجان انگیز ترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد.امروزه این سبک بسیار پر طرفدار بوده و افراد زیادی را جذب خود کرده است.ما در این مقاله به معرفی برخی از ویژگی های سبک ساحلی پرداختیم.اکنون شما می توانید با اطلاعاتی که کسب کردید خانه خود را به سبک ساحلی طراحی کنید.

 

ناکس هوم

گروه صنعتی ناکس هوم،گروهی است که سال هاست در زمینه دکوراتیو داخلی و دکوراتیو خارجی فعالیت می کند.این گروه با داشتن تیمی منسجم و مجرب،و همچنین با دارا بودن سال ها تجربه در زمینه طراحی داخلی و خارجی،آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان این گروه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!