دیوارپوش های مناسب منزل

 دیوارپوش های مناسب منزل

اولین و مهم ترین قدم در طراحی دکوراسیون داخلی،پوشش و تزئین دیوار ها می باشد.رنگ و کاغذ دیواری از رایج ترین نمونه های تزئین و طراحی دیوار ها هستند؛ولی امروزه برای ایجاد ظاهری متفاوت تر و همچنین طول عمر بیشتر،انواع دیوار پوش ها را برای تزئین دیوار انتخاب می کنند.برای آشنایی با انواع دیوارپوش های داخلی و خارجی در مقاله برترین دیوارپوش های مناسب منزل با ناکس هوم همراه باشید.

 

دیوارپوش ها جلوه دکوراسیون داخلی ساختمان را بیشتر می کنند و از لحاظ جنس و ظاهر دارای تنوع بالایی هستند.دیوارپوش ها کارکرد وقابلیت های خاصی دارند و انتخاب آن ها با توجه به کارکرد و ویژگی هایشان متفاوت می باشد. از عواملی که در انتخاب دیوارپوش ها تاثیر می گذارند می توان به میزان رفت و آمد،نوع کاربرد و ویژگی هایی از جمله عایق صوتی،عایق حرارتی،و خاصیت ضد حریق بودن اشاره کرد.دیوارپوش ها به دو دسته دیوار پوش های داخلی و خارجی تقسیم می شوند.یکی از ویژگی های بارز دیوار پوش های خارجی مقاومت بالای آنها در برابرعوامل محیطی مانند تابش نور خورشید و بارش باران است.

 

چرا باید از دیوار پوش استفاده کرد؟

دیوار ها با گذر زمان در معرض کثیفی و ترک‌شدن قرار می گیرند و برای رفع این مشکلات و اصلاح و تمیز سازی دیوار ها معمولا هزینه های زیادی صرف می شود.دیوارپوش اختراعی است برای رفع این جنس مشکل،چرا که علاوه بر حفظ بافت دیوار،باعث زیبایی فضا به سبب تنوع رنگی آن در دکوراسیون داخلی می شود.در واقع دیوارپوش ها می توانند اکثر سطوح مانند سقف ها،دیوار ها،شکستگی ها و حتی پوسیدگی ها را بپوشانند و سال های زیادی ماندگار و زیبا بمانند.

 

دیوار پوش های منزل چگونه طراحی و تولید می شوند؟

 

طراحی و تولید دیوارپوش ‌های منزل معمولاً از چندین مرحله تشکیل می ‌شود که در ادامه به برخی از این مراحل اشاره شده است :

 

  1. طراحی و برنامه‌ ریزی: در ابتدا، طراحان و مهندسان ساختمان، براساس نیازها و سلیقه مشتریان، نمونه‌ هایی از دیوارپوش ‌ها را طراحی می ‌کنند و متریال ‌های استفاده شده را انتخاب می ‌کنند. همچنین در این مرحله، با توجه به شرایط محیطی و عوامل فنی، محاسبات لازم انجام می ‌شود.

 

  1. جمع ‌آوری مواد: برای تولید دیوارپوش، مواد اصلی مورد نیاز از قبیل تخته چوب، پلاستیک، سنگ، سرامیک و غیره باید جمع ‌آوری شود. این مواد می ‌توانند از تولید کنندگان مختلف واقع در بازار تهیه شوند.

 

  1. برش و فرم‌ دهی مواد: پس از تأمین مواد، معمولاً به کمک دستگاه‌ های خاصی، مانند دستگاه برش CNC، مواد برش و به ابعاد مورد نظر تولید می ‌شوند. این مرحله شامل برش تخته ‌های چوب، خمیدگی سرامیک یا سنگ و سایر عملیات فرم‌ دهی است.

 

  1. نصب و اجرا: در این مرحله، نصب دیوارپوش‌ ها انجام می ‌شود. این مرحله شامل پیش‌ آماده سازی سطح، نصب قالب ‌ها و قطعات جانبی و در نهایت، اتصال قطعات دیوارپوش به ساختمان است. برای نصب، معمولاً از روش‌ های مختلفی مانند چسب، پیچ و مهره، قفل و غیره استفاده می ‌شود.

 

  1. تکمیل و تزئین: پس از نصب دیوارپوش ‌ها، مرحله تکمیل و تزئین آغاز می‌شود. در این مرحله، جزئیات نهایی مانند نصب نورپردازی، نصب پلاک‌ ها، رنگ ‌آمیزی و سایر عملیات تزئینی صورت می ‌گیرد.

 

همچنین، لازم به ذکر است که به علت تنوع و گستردگی بازار، فرآیند طراحی و تولید دیوارپوش ‌ها ممکن است بسته به نوع مواد و سبک هر دیوارپوش، متغیر باشد.

 

انواع دیوار پوش

دیوار پوش انواع مختلفی دارد که می توان به مدل های زیر اشاره کرد :

  • _دیوار پوش چوبی
  • _دیوار پوش سنگی
  • _دیوار پوش کامپوزیت
  • _دیوار پوش آجری
  • _دیوار پوش سه بعدی
  • _دیوار پوش شیشه ای
  • _دیوار پوش فومی
  • _دیوار پوش بتنی
  • _دیوار پوش پی وی سی
  • _دیوار پوش پارچه ای
  • _دیوار‌ پوش گچی
  • _دیوار پوش چرمی
  • _دیوار پوش آلومینیومی
  • _دیوار پوش فایبر گلاس
  • _دیوار پوش آکوستیک

 

 دیوارپوش های مناسب منزل

دیوار پوش های چوبی

دیوارپوش های چوبی دارای مقاومت و دوام مناسبی هستند اما در طولانی مدت نیاز به نگهداری دارند و بهتر است از روکش های مختلف برای آنها استفاده کرد.این نوع دیوارپوش،عایق صوت و حرارت می باشد و باعث کاهش تبادل حرارت و صدا از محیط بیرون می شود.امروزه به دلیل گران بودن چوب و برای حفظ محیط زیست از چوب های مصنوعی مانند ام دی اف برای ساخت این نوع دیوارپوش استفاده می شود.

این نوع دیوارپوش را می توان به صورت افقی و عمودی نصب کرد و برای نصب آن نیازی به زیرسازی نیست.

دیوارپوش های چوبی،تخته های چوبی در رنگ های متنوع و سایز های مختلف هستند که به روش های خلاقانه کنار یکدیگر روی دیوار نصب می شوند.از انواع دیوار پوش چوبی می توان به دیوارپوش ترموود اشاره نمود.اگر دوست دارید فضای منزل تان گرم و صمیمی و تا حدودی کلاسیک باشد پیشنهاد ما به شما دیوار پوش های چوبی هستند.

 

دیوارپوش چوبی، مخصوص خانه‌های مدرن

چوب یکی از محبوب ترین عناصر طبیعی با سابقه طولانی در صنعت ساختمان است و سال هاست که در همه چیز از سازه های ساختمانی گرفته تا دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویژگی های اصلی طراحی داخلی مدرن استفاده از عناصر طبیعی است و با توجه به اینکه دکوراسیون مدرن در سال های اخیر بسیار رواج یافته است، شاهد رواج پارکت و دیوارپوش های چوبی در خانه های ایرانی هستیم.
این در حالی است که در کشور ما بیشتر چوب و قطعات چوبی دکوراسیون داخلی از خارج از کشور وارد می شود و افزایش قیمت دلار قیمت ها را به شکل غیرعادی افزایش داده است. البته گزینه هایی مانند تخته سه لا، ام دی اف و لمینت قیمت پایین تری نسبت به چوب دارند و با وجود گرم شدن خانه ممکن است چندان زیبا نباشند و با همه سلیقه ها مطابقت نداشته باشند.
این مدل دیوارپوش برای خانه های قدیمی که چوب حرف اول را در تزئین و چیدمان اشیا می زند، انتخاب خوبی است. در واقع دیوارپوش چوبی برای هر خانه ای که می خواهد به فضای خانه گرما و صمیمیت ببخشد مناسب است.

 

دیوار پوش های پی وی سی

یکی از رایج ترین انواع دیوارپوش،دیوارپوش های پی وی سی هستندو دارای مزایای زیادی به هنگام استفاده هستند.این نوع دیوار پوش ها مقاومت بالایی در برابر آب و آتش دارند و به همین دلیل کاربرد گسترده ای در حمام،اتاق ها و هرمکان دیگری که در معرض رطوبت باشد دارند.این نوع دیوارپوش به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و طول عمر بالا،پس از استفاده طولانی مدت،شکل ظاهری و استحکام خود را حفظ کرده و همیشه ظاهری زیبا دارد.

همچنین این نوع دیوار پوش خاصیت آنتی باکتریایی دارد که در تعداد کمی از دیوارپوش ها قابل مشاهده می باشد.

مزایای دیوارپوش های پی وی سی:

  • دوام
  • قابلیت شست‌وشو
  • مقاومت در برابر نفوذ آب
  • سبک و قابل بازیافت
  • ضد حریق
  • نصب سریع و آسان
  • جذاب و زیبا
  • نگهداری آسان
  • قابل‌استفاده در تمام فضاهای داخلی و بهداشتی

 

دیوار پوش های  پی وی سی با توجه به قالب و اندازه،شکل ظاهری و روکش به چند دسته تقسیم می شوند‌ که عبارتند از:

_دیوار پوش پی وی سی ساده

_دیوار پوش ضد ضربه

_دیوار پوش توپر پلی استایرن

_دیوار پوش ماربل شیت

 

 دیوارپوش های مناسب منزل

دیوار پوش شیشه ای

دیوار پوش های شیشه ای نسل جدیدی از دیوارپوش ها هستند که در ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی طرفداران زیادی دارند.این دیوار‌پوش دارای تنوع بالایی در طرح،رنگ و اندازه است و به همین دلیل کاربرد گسترده ای در دکوراسیون داخلی دارد.دیوارپوش های شیشه ای به دلیل راحتی در تمیز کردن برای آشپزخانه منازل و محیط های کاری مناسب است.

 

 

 

 

 

 

دیوار پوش آجری(طرح آجر)

یکی از ترند های امروزی در دکوراسیون داخلی دیوار پوش های آجری هستند.این متریال در دکوراسیون داخلی به تازگی محبوبیت زیادی در میان مصرف کنندگان پیدا کرده است.جنس دیوارپوش آجری و ابعاد آن دقیقا همانند آجر واقعی است با این تفاوت که ضخامت آن حدود ۸ میلی متر تا ۱ سانتی متر است . این مسئله باعث می شود بتوان از این محصول به عنوان دیوار پوش استفاده کرد.دیوارپوش آجری برای پوشش فضای بین کابینت ها  و آشپزخانه،فودکورت ها،رستوران ها،دیوار تی وی و… بسیار پر طرفدار می باشد.

دیوار پوش های آجری دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند،بعلاوه پودر های بند کشی نیز رنگ های متفاوتی دارد . این موضوع باعث می شود دیوار پوش های آجری در هر سبک دکوراسیونی مورد استفاده قرار بگیرد.از محبوب ترین دیوار پوش های آجری می توان به دیوارپوش های سفید و دیوار پوش های طرح آجر سنتی اشاره کرد.

دیوار پوش بتنی(بتن اکسپوز)

این دیوار پوش همانطور که از نامش پیداست از جنس بتون می باشد.اگر تا چند سال پیش از بتن به عنوان دیوار پوش یاد می کردید مورد تمسخر قرار می گرفتید.اما امروزه ذهن خلاق طراحان و معماران دکوراسیون داخلی،اکسپوز را به یکی از سبک های محبوب دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است. ابعاد دیوار پوش های اکسپوز ۴۰*۴۰ ، ۷۰*۷۰ و… می باشد‌ که دو نوع ساده و سه بعدی دارد و همچین اجرای هر رنگی بر روی آن امکان پذیر است.

با وجود اینکه جنس دیوار پوش های اکسپوز از بتن است اما این دیوارپوش ها دارای وزن سبکی هستند و برای نصب آنها باید از چسب و پودر های بند کشی مخصوص استفاده کرد.

 دیوارپوش های مناسب منزل

دیوار پوش های سه بعدی

دیوار پوش های سه بعدی خود به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:بتنی،چرمی،اپوکسی.

در مورد دیوارپوش های سه بعدی بتنی توضیحاتی را خدمت شما ارائه کردیم و می خواهیم در ادامه انواع چرمی و اپوکسی را به شما معرفی نماییم.

دیوار پوش های چرمی از جنس چرم بوده و برای حجم دهی،در زیر آن فوم سرد قرار می گیرد.زیبایی و قیمت این دیوارپوش در مقایسه با سایر دیوارپوش ها در سطح بالاتری قرار می گیرد.

دیوار پوش سه بعدی اپوکسی بر خلاف دیوارپوش سه بعدی بتنی و چرمی دارای حجم نمی باشد. در این نوع دیوار پوش صرفا از عکس های سه بعدی استفاده می شود.

 

دیوار پوش ام دی اف

پانل ام دی اف از نوعی چوب فشرده تهیه می شود که دارای روکش هایی مقاوم است.این دیوار پوش ها بسیار مقاوم‌ بوده و شما می توانید با خیال راحت از این دیوار پوش در مکان های پر رفت و آمد مانند راه پله ها استفاده کنید و مطمئن باشید که در برابر ضربه های محکم و مستقیم و همچنین اجسام تیز مقاومت لازم را دارد.

از جمله مزایای این دیوارپوش می توان به تنوع طرح و نقش،دوام بالا در مقابل نور خورشید و ثابت بودن رنگ آن و تغیرر رنگ آن به مرور زمان اشاره‌ کرد.

معایب دیوار پوش های ام دی اف:

_مناسب نبودن برای مکان های مرطوب

_عدم‌ مقاومت در برابر حرارت

_نصب سخت و‌زمان بر

 

مزایای دیوارپوش ها نسبت به کاغذ دیواری چیست؟

 

مزایای دیوارپوش‌ها نسبت به کاغذ دیواری عبارت اند از:

 

  1. مقاومت بیشتر: دیوارپوش ‌ها معمولاً از مواد مقاوم و با کیفیت تر تهیه می‌ شوند. آن ها می‌ توانند در برابر ضربه، خراش و سایر آسیب ‌ها مقاومت بیشتری داشته باشند، در حالی که کاغذ دیواری ممکن است به راحتی پاره شود یا آسیب ببیند.

 

  1. ضد آب بودن: بسیاری از دیوارپوش‌ ها دارای خاصیت ضد آب هستند، که این به معنی این است که آن ها می‌ توانند در محیط‌ های مرطوب مانند حمام و آشپزخانه استفاده شوند. این قابلیت در کاغذ دیواری وجود ندارد و زود تر خراب می ‌شود.

 

  1. طول عمر بیشتر: به عنوان یک روش پوشش دیوارها، دیوارپوش ‌ها معمولاً دارای طول عمر بیشتری هستند. در حالی که کاغذ دیواری به مرور زمان ممکن است پوسیده شود و نیاز به تعویض داشته باشد، دیوارپوش‌ها به مدت طولانی ‌تری باقی می ‌مانند.

 

  1. تنوع طرح و طراحی: دیوارپوش‌ ها به دلیل استفاده از مواد مختلف و فناوری ‌های پیشرفته، قابلیت ارائه تنوع بسیار بیشتری در طرح‌ ها و طراحی ‌ها دارند. این به معنی این است که می ‌توانید انتخابی مناسب برای سلیقه و سبک خود داشته باشید.

 

  1. نگهداری آسان: دیوارپوش ‌ها معمولاً در مقابل لکه ‌ها، گرد و غبار و آلودگی ‌ها مقاومت بیشتری دارند و نیاز به تمیزکاری و نگهداری کمتری دارند. در مقابل، کاغذ دیواری ممکن است سخت ‌تر باشد و نیاز به نگهداری و پاکسازی پر تکرارتری داشته باشد.

ناکس هوم

 دیوارپوش های مناسب منزل

یکی از مهم  ترین روش ها در دکوراسیون داخلی،استفاده از پوشش هایی مختلف برای دیوار ها و طراحی دیوار ها می باشد.بنابراین آشنایی با انواع دیوار پوش و مزایا و معایب هر یک میتواند در انتخاب دیوارپوش مناسب به شما کمک شایانی بکند ؛برای تهیه انواع دیوارپوش نمای داخلی و دریافت مشاوره قبل از فروش هم اکنون در ناکس هوم اقدام کنید.

  • مدیر سایت
  • اردیبهشت 20, 1398
  • 3069 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!