اصیل ترین سبک طراحی دکوراسیون داخلی

 اصیل ترین سبک طراحی دکوراسیون داخلی

 

سبک کلاسیک یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد.این سبک در صورتی که به طور درست و دقیق،و به صورت اصولی طراحی و اجرا شود،می تواند محیط مورد نظر شما را به محیطی بسیار آرامش بخش و دنج تبدیل کند. در ادامه  مقاله اصیل ترین سبک طراحی دکوراسیون داخلی به ویژگی‌های سبک کلاسیک و اجزای آن می پردازیم.پس با ناکس هوم همراه باشید.

سبک کلاسیک چیست؟

به چیزی که اصالت باستانی اروپایی داشته باشد،کلاسیک گفته می‌شود.با توجه به این تعریف درمی‌یابیم که این سبک دارای ویژگی‌هایی همچون هماهنگی اجزا با یکدیگر،رعایت تقارن،توجه به تناسبات واقع گرایانه و تزئیناتی همچون حکاکی می باشد.

سبک کلاسیک به نوعی سبک سنتی غربی می‌باشد،که اندکی دستخوش تغییر شده و با نیازها و خواسته های عصر حاضر ترکیب شده است.

این سبک دارای اصول و نظم خاصی در هنگام اجرا میباشد.سبک‌ کلاسیک اگر طبق اصول اجرا شود،فضایی سلطنتی،لوکس و ظریف ایجاد می کند.

 

اصیل ترین سبک طراحی دکوراسیون داخلی

ویژگی های سبک کلاسیک

  • نظم،تقارن و تعادل
  • استفاده از پارچه های زیبا و طبیعی _داشتن تزیینات
  • وجود نقطه کانونی
  • داشتن رنگ و متریال طبیعی _تجمل‌گرایی و سلطنتی
  • نورپردازی

 

رنگ ها:

در طراحی سبک کلاسیک از رنگ های آرام و نجیب استفاده می شود.اگر می خواهید فضای داخلی خود را به سبک کلاسیک طراحی کنید،از رنگ‌های تند و تیره استفاده نکنید.برعکس از رنگ های گرم و آرامش بخش استفاده کنید.

رنگ هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولاً برگرفته از طبیعت هستند.رنگ هایی همچون:قهوه‌ای،آبی،قهوه ای مایل به قرمز،زرد،سبز،خاکستری،کرم،هلویی زیتونی،قرمز،طلایی و بژ.

در کنار این رنگ ها برای تکامل المان های خاص،از رنگ سیاه بهره می‌گیرند

نورپردازی:

برای نورپردازی در این سبک از لوستر ها و ابزارهای نورپردازی سنگین و بزرگ استفاده می‌شود.جنس این ابزار و لوستر ها معمولاً بلورین یا برنجی می باشد.

به علاوه در کنار مبل و میز ناهارخوری از آباژور استفاده می‌شود.در این سبک به جای لامپ های سقفی از لامپ‌های دیواری استفاده می‌کنند.به علاوه در کنار کنسول ها و آینه ها از دیوارکوب ها استفاده می شود.

 

 اصیل ترین سبک طراحی دکوراسیون داخلی

 

مبلمان سبک کلاسیک:

مبلمانی که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس استیل و چوب می‌باشد.مبلمانی که در سبک کلاسیک استفاده می شوند باید ساده باشند.به طوری که ظرافت آنها به چشم بیاید.

یکی از اصلی ترین معیار های انتخاب مبل در این سبک،خطوط متقارن و ساده می باشد.مبلمان آنتیک گزینه بسیار مناسبی برای این سبک هستند.

اما در صورتی که نتوانستید این مدل مبلمان را تهیه کنید و یا این مبلمان مورد پسند شما نمی باشد،می توانید از مبلمان مدرن که با سبک کلاسیک طراحی شده اند استفاده کنید.

در سبک کلاسیک یک فضای جدا و مستقل برای قرار دادن میز ناهارخوری در نظر می‌گیرند.در این فضا علاوه بر میز ناهارخوری،ویترین و بوفه نیز قرار می‌گیرد تا ظرف ها و لوازم غذاخوری را در آن بچینند.

ظروف غذاخوری در این سبک از جنس نقره،چینی یا شیشه ای می باشد که دارای طرح های گل و گیاه هستند.

جنس و متریال پارچه در سبک کلاسیک

در مکان هایی که با سبک کلاسیک طراحی شده اند،جنس پارچه هایی که به کار برده شده از کتان،کرباس،مخمل و پنبه میباشد.این پارچه ها بسیار زیبا و لطیف هستند.

متریال کف

برای طراحی کف فضای داخلی مکان هایی که به سبک کلاسیک طراحی شده اند،موادی مانند چوب و سنگ به کار برده می شود.

دلیل استفاده از چوب و سنگ این است که،این مواد بهترین و ایده آل ترین گزینه برای تکمیل رنگ های طبیعی می باشد که در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 اصیل ترین سبک طراحی دکوراسیون داخلی

 

طراحی ستون ها در سبک کلاسیک

 

در سبک کلاسیک،طراحی معماری ویژگی هایی همچون سقف بلند،پرده های سر تا سری و نزدیک به هم،ستون های بلند،آینه ها،مجسمه و گلدان برنزی و غیره می باشد.

مزایای استفاده از سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

  • ظرافت و زیبایی: سبک کلاسیک با ظرافت و زیبایی خود می تواند فضایی مجلل و چشم نواز ایجاد کند.
  • دوام و ماندگاری: سبک کلاسیک از مواد باکیفیت و بادوام ساخته می شود و می تواند سال ها دوام داشته باشد.
  • قابلیت انعطاف پذیری: سبک کلاسیک را می توان با سایر سبک ها ترکیب کرد و فضایی منحصر به فرد ایجاد کرد.

سه نظام اصلی ستون سازی عبارتند از:

  1. دوریک
  2. یونیک
  3. کورتنی

مکان هایی که طراحی آن ها به سبک کلاسیک می باشد،حتما در محل ورودی خود ستون های بلندی دارند.طبیعتا برای به کار گیری ستون های بلند،نیاز است تا سقف ها نیز بلند باشند.بنابراین در سبک کلاسیک سقف را بلند می سازند.به علاوه در برخی اوقات سقف و ستون ها دارای گچ بری هستند.

در سبک کلاسیک برای انتخاب مصالح و مواد،از موادی طبیعی و با کیفیت مانند مرمر،سنگ و پارکت های با کیفیت استفاده میکنند.

آینه کاری

 

آینه کاری

 

سبک کلاسیک معمولا به دنبال ایجاد زیبایی و شکوه می باشد.یکی از مواردی که به فضا شکوه و زیبایی بسیاری می بخشد،استفاده از آینه ها می باشد.

نکته قابل توجه این است که هر نوع آینه ای مناسب سبک کلاسیک نمی باشد.آینه هایی که معمولا در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند،دارای قاب های طلایی و تفیسی هستند که روی دیوار نصب می شوند.

نوع دیگری از آینه ها که در این سبک به کار برده می شوند،آینه هایی با میز کنسول های چوبی یا برنزی می باشند.

 

سبک کلاسیک از گذشته تا به امروز وجود داشته و دچار تغییرات زیادی نشده.با توجه به ویژگی‌های که ذکر شد اگر می خواهید یک سبک مطمئن که گذر زمان و تغییرات موجود روی آن تاثیر چندانی نداشته باشد،و همیشه به روز و با شکوه باشد داشته باشید،انتخاب سبک کلاسیک به شما پیشنهاد می شود.

 

 

 اصیل ترین سبک طراحی دکوراسیون داخلی .

ناکس هوم

 

شما همراهان میتوانید برای طراحی و اجرای سبک کلاسیک از گروه دکوراتیو داخلی و دکوراتیو خارجی ناکس هوم استفاده کنید.

مجموعه ناکس هوم با استفاده از سر ستون های سبک کلاسیک،پارکت های با کیفیت،دیوارپوش هایی با رنگ های طبیعی،آرام بخش و گرم و به علاوه با به کارگیری تیمی مجرب و کاردان در زمینه طراحی داخلی،انتخابی مطمئن و قابل اعتماد برای شما می باشد.در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید با مشاوران گروه ناکس هوم تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!