خرید چمن مصنوعی

خرید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی سطحی از الیاف مصنوعی می باشد که شبیه چمن طبیعی است. بیشتر اوقات از آن در عرصه ورزش استفاده می‌شود. چرا که ایمن تر از چمن مصنوعی می باشد. این محصول باعث کاهش آسیب دیدگی تحت هر شرایطی می شود  و اجازه می دهد بازی در شرایط مرطوب نیز ادامه پیدا کند. از دیگر ویژگی های این محصول این است که بدون هدر رفتن آب و هزینه کم ، (عملاً بدون هزینه) نگهداری می شود. در مقاله خرید چمن مصنوعی به انواع مختلف این محصول و کاربرد آن می‌پردازیم تا شمارا آگاه کنیم پس با ما همراه باشید.

 

چمن مصنوعی ورزشی

اوایل در ورزشگاه‌ها و زمین‌های فوتبال از چمن مصنوعی به دلیل عمر زیاد نسبت به چمن طبیعی و مقاومت در برابر ضربه مورد استفاده قرار می‌گرفت. یکی از ویژگی‌ های چمن مصنوعی این است که هنگام بارندگی مانند چمن طبیعی لیز و لغزنده و گل آلود نمی شود. استفاده از ای محصول به مرور زمان با استقبال بی نظیر در زمین های ورزشی مثل گلف و تنیسروبرو شد. به جز مصرف ورزشی در جاهای دیگر نیز کاربرد دارد، برای مثال: در محوطه مجتمع مسکونی، محوطه بازی کودکان، بالکن، پاسیو ،گلخانه، بهارخواب ،محوطه حیاط خانه.

 

محوطه مجتمع مسکونی

امروزه رسیدگی به چمن طبیعی کاری وقت گیر و سخت است. بسیاری از مردم به خاطر مشغله زیاد امکان انجام و رسیدگی به چمن طبیعی را ندارند بنابراین اقدام به خرید و نصب چمن مصنوعی در محوطه مجتمع می کنند که هم دائمی باشد و هم نیازی به رسیدگی ندارد.

خرید چمن مصنوعی

محوطه بازی کودکان

در پارک ها، مدارس، مهدکودک ها و غیره از چمن مصنوعی برای زیبایی و ایجاد محیط امن برای کودکان استفاده می‌کنند. چرا که کودکان پوست حساسی دارد و چمن های مصنوعی باعث حساسیت کودکان نمیشود.

 

زمین ورزشی

اولین استفاده از چمن مصنوعی در زمین های ورزشی همچون زمین هاکی فوتبال گلف بوده است . به دلیل بافت نرم و  کفیت بالا، در برابر ضربه و فشار مقاوم است و آسیبی به بازیکنان وارد نمی‌کند.

 

محوطه حیاط خانه

در فصل سرد سال به خاطر سرمای زیاد ممکن است چمن طبیعی از بین رفته و باعث از بین رفتن منظره شود. بنابراین با نصب چمن مصنوعی می توانید فضای سرسبز و زیبای دائمی در چهار فصل و گرما و سرما ایجاد کنید.

 

بالکن ،بهارخواب، گلخانه

امروزه فضای سبز در محیط خانه باعث آرامش ذهن می شود. بسیاری از مردم قسمتی از بالکن، بهارخواب و گلخانه خانه خود را تبدیل به فضای سبز می کنند. بدین منظور  از چمن مصنوعی برای سرسبز کردن فضا استفاده می‌کنند که هم دائمی باشد و هم نیاز به رسیدگی و کوتاه کردن نداشته باشد.

 

جنس چمن مصنوعی

  • نایلون
  • پلی‌اتیلن
  • پلی پروپیلن

 

نایلون

چمن مصنوعی از جنس نایلون بسیار مقاوم و با استحکام بالا می باشد. تحمل زیادی در برابر ضربه و فشار دارد و می‌تواند فرم اصلی خود را در برابر تردد زیاد، ضربه و فشار حفظ کند. از مزایای چمن مصنوعی نایلونی مقاومت بالا در برابر حرارت می باشد. به دلیل کیفیت بسیار بالا و جنس خوب قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع چمن مصنوعی دارد.

 

پلی‌اتیلن

این جنس از چمن مصنوعی شبیه به چمن طبیعی است و نیاز به رسیدگی خاصی ندارد. به جز، برس کشی. از این محصول در زمین های ورزشی و دکوراتیو خانگی استفاده می شود. این جنس از چمن مصنوعی در اکثر شرایط مقاوم است و فرم طبیعی خود را از دست نمی‌دهد.

 

پلی پروپیلن

این نوع از چمن مصنوعی نسبت به دیگر جنس ها قیمت پایین تر و ارزان تری دارد. اما مقاوم و بادوام است. توجه داشته باشید که  در مناطق گرم  نمی توان از این محصول استفاده کرد. زیرا نقطه ذوب پایینی دارد.

دوام و عمر چمن مصنوعی

اینکه گفته می‌شود چمن مصنوعی عمری طولانی دارد و با دوام است درست است. ولیکن به محیطی که نصب می شود نیز بستگی دارد. به عنوان مثال در مکان هایی که مربوط است یا در جایی که تردد زیاد باشد مسلما عمر کمتری نسبت به جاهایی که تردد کمتر است دارد. اما، به طور معمول عمر چمن مصنوعی ۵ تا ۱۰ سال می باشد.

 

نتیجه گیری

چمن مصنوعی طراحی شده برای ورزش باید این طور باشد که  در برابر حجم دویدن ،گیره ها و انواع حرکات چرخشی که بازیکنان در طول یک بازی پرهیجان انجام می دهند مقاومت کند. در این مقاله به معرفی انواع چمن مصنوعی و متریال ساخت آ« پرداختیم. در انتها امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره و خرید چمن مصنوعی با کارشناسان گروه صنعتی ناکس هوم تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!